Comercianţii de autoturisme au găsit câteva soluţii pentru a readuce clienţii în showroomuri, în ciuda crizei financiare. Printre acestea se numără leasingul operaţional sau promoţii pentru leasingul financiar. Declinul pieţei auto din România, care a fost cauzat în mare parte de lipsa unor mijloace de finanţare adecvate pentru clienţi, a forţat comercianţii să găsească, în această privinţă, soluţii cu care să încerce atragerea unui număr cât mai mare de clienţi.
Comercianţii de autoturisme au găsit câteva soluţii pentru a readuce clienţii în showroomuri, în ciuda crizei financiare. Printre acestea se numără leasingul operaţional sau promoţii pentru leasingul financiar.
Declinul pieţei auto din România, care a fost cauzat în mare parte de lipsa unor mijloace de finanţare adecvate pentru clienţi, a forţat comercianţii să găsească, în această privinţă, soluţii cu care să încerce atragerea unui număr cât mai mare de clienţi. Ofertele sunt prezente atât pe partea de leasing financiar, cu dobândă 0%, cât şi pe partea de leasing operaţional.
Mărcile Dacia şi Renault, în colaborare cu RCI Leasing, sunt cele care au pus pe tapet oferta de finanţare cu dobândă nominală 0% (ceea ce nu înseamnă că finanţarea este gratuită). La fel şi Porsche Leasing, pentru automobilele Seat. La RCI Leasing, dobânda nominală de 0% se aplică numai pentru cei care plătesc un avans de 50% şi care sunt dispuşi să achite restul într-o perioadă de cel mult trei ani. Costul efectiv al finanţării (DAE â dobânda anuală efectivă), rezultând din comisioane este însă de peste 8%, în cazul achiziţiei pe baza ofertei promoţionale, pentru o maşină având preţul CIP de 10.000 de euro. Un detaliu important: finanţările sunt acordate în monedă europeană.
Oferta Porsche Leasing pare mai avantajoasă decât aceea a RCI Leasing: cei care dispun de un avans de 45% pot încheia contractul de le