Centrul Scolar pentru Educatiei Incluziva nr. 1 din Targu-Mures este condus de directorul general Claudia Grec pe care am invitat-o la un scurt dialog legat de noul plan cadru propus de ministrul Ecaterina Andronescu care sustine ca introducand limbile straine in locul orelor de practica ar „aerisi” programul scolilor speciale.
Reporter: Cum vedeti noul plan cadru propus de Ministerul Educatiei si cum afecteaza elevii scolilor speciale?
Claudia Grec: Acum a aparut un nou plan cadru care este in discutie si pe care il studiem in momentul de fata si il vom analiza pe baza unei comisii din care face parte si doamna Anisoara Moga inspector de specialitate in cadrul ISJ Mures. La planul cadru care acum este postat pe site-ul Ministerului Educatiei se pot aduce completari care va aparea probabil la anul noi asteptam aprobarea. Dar avem plan cadru modificat in ultimul moment in septembrie pe anul scolar 2008-2009, pentru copii cu deficienta mentale usoare pe care as pute sa il comentez.
Rep.: Va referiti la orele de profesionalizare?
C.G.: Da, orele de profesionalizare au fost reduse masiv, unde clasele de a VII-a si a VIII-a faceau 4 ore, s-au redus la doua ore si s-a introdus limba straina, ceea ce e destul de trist. Cu aparitia noului plan cadru apare ora de fizica si de chimie separat iar inainte faceau impreuna o ora de fizica-chimie si orele de profesionalizare de cvare aveau atata nevoie au fost reduse.
Rep.: Exista explicatii din partea Ministerului pentru taierea acestor ore?
C.G.: Nu exista, dar explicatia pe care ne-am dat-o noi ar fi integrarea care probabil prin acest plan cadru incearca sa ajunga la cunostintele pe care le au copii din invatamantul de masa. Alta explicatie nu vad la acesta modificare.
Rep.: Se pot integra in invatamatul superior elevii dumneavoastra?
C.G.: Elevii cu deficiente mintale usoare si mode