Ministerul Transporturilor (MT) a introdus penalitati in contractele pentru realizarea autostrazii Cernavoda-Constanta si a variantei ocolitoare a orasului Constanta, proiecte cu o valoare de executie de 354,6 mil. euro, astfel incat constructorul care nu respecta termenul de finalizare va fi penalizat cu 0,05% din valoarea contractului pentru fiecare zi de intarziere, iar daca penalizarile ajung la 15% se reziliaza contractul.
"Romania este cunoscuta drept tara in care nu se reziliaza contractele, oricat de prost sunt executate lucrarile. De aceea, am incheiat un alt tip de contract, dupa un alt model, in care Compania de Autostrazi are dreptul de a amenda constructorul pentru nerespectarea termenelor intermediare si a conditiilor de management al traficului in zona", a declarat ieri Radu Berceanu, ministrul transporturilor.
Contractele pentru realizarea celor trei tronsoane au fost semnate zilele trecute.
Consortiul italiano-german Astaldi-Max Boegl va construi tronsonul Medgidia-Constanta pentru 211 milioane de euro, in timp ce Colas (Franta) va construi Cernavoda-Medgidia (224 mil. euro).
Din valoarea contractelor, 71% reprezinta finantare printr-un credit de la Banca Europeana de Investitii si 29% reprezinta contributia guvernului. Lucrarile au ca termen de finalizare aprilie 2011. Valoarea contractelor reprezinta costul executiei, TVA si exproprierile, perioada de garantie fiind de doi ani. Centura ocolitoare a Constantei va fi construita de consotiul italiano-spaniol Astaldi - FCC Construction, in cadrul unui contract in valoare de 142 mil. euro, circa 54% fiind finantare de la BERD.
In ceea ce priveste penalitatile, acestea pot fi aplicate si in etape intermediare ale lucrarilor, nu numai la final. Valoarea amenzilor se ridica la 50.000 de lei pe eveniment in cazul nerespectarii termenelor de finalizare a lucrarilor, neindeplinir