SNTFM „CFR Marfă” SA participă în calitate de subcontractant, alături de operatori feroviari naţionali din Muntenegru, Serbia şi Bulgaria la proiectul “IN.KA.SYS”, finanţat prin programul Marco Polo II 2007, cu suma de 1.976.148 EUR, conform Deciziei Comisiei Europene C (2009).Proiectul va fi finanţat pe o perioadă de 3 ani şi va fi demarat după efectuarea unui test pilot în luna aprilie a acestui an.Scopul declarat al programului Marco Polo este să încuraje
SNTFM „CFR Marfă” SA participă în calitate de subcontractant, alături de operatori feroviari naţionali din Muntenegru, Serbia şi Bulgaria la proiectul “IN.KA.SYS”, finanţat prin programul Marco Polo II 2007, cu suma de 1.976.148 EUR, conform Deciziei Comisiei Europene C (2009).
Proiectul va fi finanţat pe o perioadă de 3 ani şi va fi demarat după efectuarea unui test pilot în luna aprilie a acestui an.
Scopul declarat al programului Marco Polo este să încurajeze recurgerea la modalităţi de transport nepoluante pe distanţe lungi, în prezent camioanelor revenindu-le cu prioritate rolul de a livra marfa de la punctul de încarcare într-un port sau terminal intermodal, respectiv de a prelua marfa din astfel de puncte până la destinaţia finală.
Reala necesitate de a reduce costurile, durata de transport, riscurile şi impactul transportului rutier de marfă asupra mediului, a impus luarea unor măsuri şi demararea unor astfel de proiecte.
Proiectul a prins contur reuşind să implice în realizarea sa parteneri strategici la o dimensiune europeană competitivă urmărind crearea unei rute comerciale utilizând transportul modal segmentat ca alternativă la cel rutier.
Iniţiativa constă în realizarea a două noi variante intermodale pe relaţiile Italia-România şi Italia-Bulgaria, conectând astfel Coridorul Adriatic la Marea Neagră prin combinarea transportul