Gradul de ocupare a unităţilor de cazare din capitala Ardealului a scăzut cu 10% anul acesta. Reprezentanţii Asociaţiei Hotelierilor Clujeni consideră că principalul factor care a dus la scăderea numărului clienţilor este criza mondială. „Avem tot mai puţini clienţi în ultimul timp”, e afirmaţia comună a tuturor reprezentanţilor hotelurilor clujene. În special, în ultimele două luni, unităţile hoteliere din Cluj-Napoca au, în medie, cu 10% mai puţini clienţi decât în aceeaşi perioadă a anului trecut, când gradul de ocupare a hotelurilor s-a situat la 50%.
Lucian Maniu, şeful recepţiei hotelului Belvedere consideră că lunile ianuarie şi februarie au fost printre cele mai „negre din ultima perioadă”.
Probleme la capitolul calitate
„Abia acum mai încep să vină clienţi. Oricum, nu aşa de mulţi cum se întâmpla în anii trecuţi în această perioadă”, afirmă el. Gradul de mulţumire al clienţilor hotelurilor clujene diferă de la unitate la unitate.
Dacă unii se declară încântaţi de condiţiile de cazare, alţii consideră că, din acest punct de vedere, oraşul are de recuperat atât faţă de altele din ţară, cât mai ales faţă de cele din străinătate.
„Nu mi-a plăcut. Nu e ceea ce mă aşteptam”, spune Simona, o tânără bucureşteancă, despre hotelul Topaz, în care a înnoptat. Omul de afaceri portughez Manuel Fernando e însă încântat de hotelul de cinci stele Opera Plaza la care a locuit.
„Totul a fost excelent. E unul din cele mai bun hoteluri din România”, a spus acesta.
La rândul ei, Alexandra, clientă a hotelului de patru stele City Plaza, e mulţumită. „Faţă de altele de acest calibru din România, e foarte bine. Totuşi, există diferenţe în comparaţie cu hotelurile de patru stele din restul Europei”, afirmă ea.
Criza scade numărul de stele
Motivul care a dus la ac