Când auziţi că o companie aeriană face eforturi pentru a menţine preţul biletelor la niveluri cât mai competitive, amintiţi-vă că nimic nu e gratis şi că, în cele din urmă, totul se plăteşte. Zilele trecute, operatorul aerian low cost Ryanair a anunţat că ia în calcul introducerea unei noi taxe la bordul aeronavei: pentru fiecare utilizare a toaletei, pasagerul va scoate din buzunar o liră sterlină. Pare puţin, dar, dacă luăm în considerare faptul că anul trecut compa
Când auziţi că o companie aeriană face eforturi pentru a menţine preţul biletelor la niveluri cât mai competitive, amintiţi-vă că nimic nu e gratis şi că, în cele din urmă, totul se plăteşte.
Zilele trecute, operatorul aerian low cost Ryanair a anunţat că ia în calcul introducerea unei noi taxe la bordul aeronavei: pentru fiecare utilizare a toaletei, pasagerul va scoate din buzunar o liră sterlină. Pare puţin, dar, dacă luăm în considerare faptul că anul trecut compania a transportat 57,7 milioane de pasageri, perspectiva se schimbă. Presupunând ca doar 10% dintre aceştia ar utiliza toaleta o singură dată în cursul unui zbor, compania ar încasa 5,7 milioane de lire sterline. „Nu cred că cineva care zboară cu Ryanair nu are la el cel puţin o liră“, a spus Michael O’Leary, directorul executiv al companiei.
De ce recurg companiile aeriene la tarifarea unor servicii până nu demult gratuite, ori la dezvoltarea unor activităţi generatoare de surse noi de venituri? Tocmai pentru a-şi reduce pierderile îngroşate de criza economică. Experţii din industrie estimează că volumul acestor încasări auxiliare va ajunge să se dubleze în următoarea perioadă. În cazul Ryanair, de pildă, aceste venituri s-au majorat cu 25% în ultimul an, fapt care s-a tradus prin câştiguri de 454 de milioane de euro, generate de alte servicii decât cele reprezentate de vânzarea de bilete de avion. Pe ansamblu, aceste