În acest an, companiile de asigurări îşi regândesc produsele, pregătindu-şi portofoliul pentru marea bătălie. Aceasta va începe când se va introduce coplata pentru servicii medicale de stat. Vânzările de asigurări de sănătate au rămas insignifiante, în ciuda aşteptărilor companiilor de profil şi a practicilor balcanice din sistemul medical de stat. Un succes mult mai mare l-au avut abonamentele vândute de clinicile private. Acestea din urmă o
În acest an, companiile de asigurări îşi regândesc produsele, pregătindu-şi portofoliul pentru marea bătălie. Aceasta va începe când se va introduce coplata pentru servicii medicale de stat.
Vânzările de asigurări de sănătate au rămas insignifiante, în ciuda aşteptărilor companiilor de profil şi a practicilor balcanice din sistemul medical de stat. Un succes mult mai mare l-au avut abonamentele vândute de clinicile private. Acestea din urmă oferă acces la unele servicii gratuite (consultaţii medicale, analize de laborator, spitalizare) şi reduceri la altele. Asigurările le aduc posesorilor indemnizaţii în cazul bolilor grave, care necesită spitalizare, dar există şi poliţe care acoperă integral sau parţial contravaloarea consultaţiilor medicale şi a unor analize, în funcţie de programul de asigurare, de instituţia în care sunt efectuate acestea, dar şi unele medicamente.
Aceste produse încep să fie dezvoltate de companiile de asigurări pe măsură ce se apropie momentul în care va fi implementată reforma în sănătate, iar asigurările private vor completa serviciile din pachetul de bază. În acest context, asigurări private „low-cost“ pot crea o bază de clienţi care să migreze către poliţele mai scumpe după implementarea reformei. „Chiar mi-au propus nişte brokeri multilevel să facem o asigurare de sănătate ieftină. E o idee bună aceasta (n.r.: lansarea de produse cu preţ scăzut pentru formarea une