* ei pun o singură condiţie: să nu se amestece politicienii în alegerea directorilor * mai mult, ei cer menţinerea testului de legislaţie pentru că, spun ei, le sunt necesare aceste noţiuni
Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, a declarat că cea mai potrivită formulă prin care ar putea fi ales directorul unei şcoli ar fi cea similară procedurilor universitare, prin întemeierea unui consiliu de administraţie format în proporţii egale din părinţi, profesori din şcoală şi reprezentanţi ai primăriilor. "Aceştia trebuie să-şi aleagă directorul pe baza unui proiect managerial, prin care el să se angajeze la obiectivele pe care doreşte să le deruleze în şcoala respectivă pe parcursul a patru ani. Acest consiliu de administraţie va evalua, anual, activitatea directorului respectiv şi va decide dacă să îl păstreze în funcţie sau nu", a precizat ministrul Andronescu.
În principiu, directorii de şcoli ar fi de acord cu această soluţie, cu menţiunea că politica, rudele şi cunoştinţele să nu aibă nimic de-a face cu aceste alegeri şi să se susţină, totuşi, un test de evaluare a cunoştinţelor în domeniul legislaţiei. "Ar fi normal ca cei din Consiliul Local să aibă un cuvânt de spus în alegerea directorului, numai că ei ar trebui să cunoască şcoala ori reprezentanţii CLM-ului la noi în şcoală nu au venit niciodată la şedinţele Consiliului de Administraţie, deşi i-am invitat de fiecare dată. Sunt de acord să aibă un cuvânt de spus doar dacă vin şi cunosc problemele şcolii. Pe de altă parte, desfiinţarea examenului nu este bună pentru că directorii trebuie să aibă noţiuni de legislaţie ca să-şi poată îndeplini planul managerial", a precizat directorul şcolii "George Coşbuc", Mariţa Breabăn. Directorul Şcolii "Anton Pann", Cici Bolovan, se teme de politizarea acestor alegeri. "Din punctul meu de vedere tot mai bună ar fi metodologia care se aplică la acest moment.