Piaţa de capital de la Bucureşti încearcă să contracareze scăderea drastică a lichidităţii prin reducerea comisioanelor percepute. Măsura nu poate combate însă lipsa de încredere. Cel mai comun efect al unei crize economice este diminuarea drastică a consumului de orice fel. O soluţie la îndemână pentru această problemă este ieftinirea produselor comercializate sau a serviciilor, până la nivelul la care devin suficient de atrăgătoare pentru clienţi, astfel încât să s
Piaţa de capital de la Bucureşti încearcă să contracareze scăderea drastică a lichidităţii prin reducerea comisioanelor percepute. Măsura nu poate combate însă lipsa de încredere.
Cel mai comun efect al unei crize economice este diminuarea drastică a consumului de orice fel. O soluţie la îndemână pentru această problemă este ieftinirea produselor comercializate sau a serviciilor, până la nivelul la care devin suficient de atrăgătoare pentru clienţi, astfel încât să se deblocheze activitatea. Pentru piaţa de capital, micşorarea consumului înseamnă scăderea lichidităţii. Iar răspunsul celor afectaţi este scăderea comisioanelor sau lansarea unor oferte promoţionale pentru anumite produse. Din păcate, soluţia ieftinirilor nu este eficientă când criza e de lungă durată şi depăşeşte şi cele mai pesimiste estimări.
Bursa de Valori Bucureşti (BVB) este instituţia cea mai afectată de criză din punctul de vedere al reducerii „consumului“, adică a lichidităţii. Problemele au început încă de acum doi ani, iar anul trecut valoarea tranzacţiilor a fost puternic afectată, scăzând la jumătate faţă de 2007. Reacţia conducerii bursei a fost promptă: reducerea comisioanelor. Spre exemplu, taxarea tranzacţiilor din piaţa Deal, unde se efectuează operaţiuni cu pachete de acţiuni de cel puţin 0,7 milioane lei, a fost redusă până la 0,18%, echivalent cu o micşorare a comisionului de 4,4 ori în ultimii şas