20 de marci de volum care detin peste 90% din piata auto locala isi impart prima etapa a programului "Rabla", care a inceput saptamana aceasta si care are ca tinta casarea a 20.000 de autoturisme Nicio marca premium nu este prezenta spre deosebire de anul trecut cand segmentul a fost reprezentat de Audi.
Marcile Dacia, Renault-Nissan, Hyundai, Opel si Chevrolet au primit cele mai mari cote in prima etapa a programului de stimulare a innoirii parcului auto, respectiv 1.731 unitati fiecare, potrivit datelor Administratiei Fondului pentru Mediu (AFM). De asemenea, Ford si Skoda au primit un numar aproape la fel de mare de locuri in cadrul "Rabla", 1.632 unitati pentru prima marca, respectiv 1.625 de autoturisme. Un numar de 1.578 de unitati au fost alocate Volkswagen, Peugeot a primit 1.566 unitati, Fiat a obtinut 1.410 locuri, iar Suzuki 1.262 unitati.
Cele mai putine unitati au fost alocate marcilor Honda si Lada - doua masini fiecare.
Potrivit ministrului mediului, este posibil ca incepand cu faza a doua a programului prima de casare sa fie majorata.
Programul "Rabla" se desfasoara in trei etape, prima incheindu-se in 29 mai, suma alocata fiind de 3.800 de lei cu 800 de lei mai mult fata de anul trecut. Luand in calcul devalorizarea monedei nationale si faptul ca toate masinile se vand in euro, prima de casare s-a majorat cu numai 100 de euro fata de 2008.
"In iunie vom trage linie la programul 'Rabla' si vom evalua rezultatele. Daca vom avea o situatie in care din 20.000 de masini nu s-au vandut decat 5.000, vom putea chiar sa restructuram bugetul si sa crestem valoarea acordata. Ar putea fi o problema ca din cauza crizei aceste masini sa nu poata fi vandute", a spus Nicolae Nemirschi, ministrul mediului. Nemirschi a adaugat ca in functie de rezultatele din cadrul programului importatorilor sau dealerilor care au subscris,