Compania americana Google, care detine cel mai mare motor de cautare din lume, a lansat un nou sistem de publicitate online, care se bazeaza pe afisarea de reclame in functie de domeniile de interes ale utilizatorilor, scrie New York Times. "Interesele" utilizatorilor sunt definite de Google prin monitorizarea activitatii pe internet a consumatorilor pentru o perioda de timp.
In functie de site-urile vizitate, cuvintele-cheie utilizate pentru cautarile pe web si frecventa cu care sunt vizualizate un anumit gen de date, Google isi segmenteaza utilizatorii in mai multe categorii, cum ar fi, de exemplu, persoane care vor sa isi cumpere o masina sau femei care urmeaza sa nasca etc. Google nu va colecta insa informatii monitorizand si continutul mesajelor din serviciul de e-mail al companiei, de exemplu, asigura reprezentantii motorului de cautare.
Odata ce gigantul internet va realiza impartirea pe diverse categorii, utilizatorii vor vedea pe orice site care afiseaza reclame de la Google machetele publicitare pe care compania internet le-a socotit de interes, prin monitorizarea activitatii pe web. Practic, noul sistem de afisare a reclamelor ii va permite Google sa afiseze reclame cu produse pentru nou-nascuti chiar si pe site-uri dedicate produselor de gradinarit, in cazul in care comportamentul anterior de pe web al utilizatorului arata ca acest tip de machete publicitare sunt de interes.
Aceasta forma de publicitate a fost deja adoptata de mai multi competitori ai Google, dar a atras critici din cauza semnelor de intrebare pe care le ridica acest sistem din punctul de vedere al respectarii intimitatii.
Insa, pentru a bloca aceste critici, Google a anuntat ca le va permite utilizatorilor sa acceseze si sa modifice "profilul" pe care i-l construieste compania pe baza comportamentului pe internet. De asemenea, la fel ca si Yahoo!, Google le va pe