Pro Brands Distribution, distribuitorul cafelei italiene illy pe piata locala, estimeaza o crestere a vanzarilor de cafea de 10-20% in acest an fata de valoarea din 2008, ceea ce ar duce afacerile companiei la peste 4 mil. euro.
Ritmul previzionat este inferior celui realizat anul trecut, cand vanzarile illy in Romania s-au majorat cu circa 35% fata de 2007, ajungand la peste 3,5 mil. euro, potrivit datelor companiei.
Reprezentantii Pro Brands pun aceasta incetinire pe seama conditiilor din piata.
"Probabil consumatorii vor iesi mai putin, iar consumul va inregistra o scadere. Se vor deschide noi locatii, dar nu in ritmul inregistrat in anii anteriori; sunt lanturi de cafenele care si-au adaptat planurile de dezvoltare la noile conditii ale pietei", a declarat Mirela Ionescu, managerul de marketing al Pro Brands Distribution.
Ea se asteapta ca in acest an cafeaua illy sa intre in alte 120-240 de unitati din HoReCa (hoteluri, restaurante, catering), ceea ce va duce numarul locatiilor acoperite de illy in Romania la peste 1.300-1.400 de unitati.
Pro Brands Distribution, care distribuie la nivel local brandurile illy, Dammann (ceaiuri) si Monbana (ciocolata pudra), s-a desprins in anul 2004 din Cristalex, unul dintre cei mai mari importatori de bauturi alcoolice pe piata romaneasca, iar in anul 2007 a raportat afaceri de 8 mil. lei (2,4 mil. euro) si un profit net de 1,7 mil. lei (0,5 mil. euro), potrivit datelor de la Ministerul de Finante.
Compania este detinuta de oamenii de afaceri Dan Ursu si Liviu Gututui.
La nivel local, brandul illy, pozitionat pe segmentul premium al cafelei, se lupta cu marci precum Julius Meinl, Lavazza sau Nespresso.
Piata romaneasca a cafelei este estimata la 250 mil. euro, cei mai mari jucatori fiind in prezent Strauss si Kraft Foods.
Consumul local de cafea este de circa doua ori mai redus