Concurenta si presiunea din partea marketingului par a fi cauzele care imping posturile TV spre derapaje si exagerari in prezentarea stirilor. Asa au sustinut, joi, in fata CNA, sefii departamentelor de stiri din televiziunile care au mediatizat cazul handbalistului Marian Cozma.
Potrivit membrilor CNA, in pofida amenzilor pe care le primesc, televiziunile continua sa "stoarca glandele emotionale" ale telespectatorilor, mizand mai degraba pe "induiosarea" acestora, decat pe informarea lor.
Prin urmare, reprezentantii posturilor au fost chemati, joi, in sedinta publica a CNA, pentru discutii despre felul in care sunt respectate normele legale privind dreptul persoanei la propria imagine si intimitate in momente dificile, protectia demnitatii umane, precum si obligatia acestora de a trata cu responsabilitate si profesionalism stirile.
Un cod deontologic al redactiilor este solutia propusa de CNA pentru evitarea unor derapaje cum au fost cele in cazul prezentarii mortii lui Marian Cozma.
Ce spun reprezentantii posturilor, ONG-urile breslei si membrii CNA:
Cristian Coman, Realitatea TV:
"Daca e ceva care duce la derapaje, aceea e mai degraba competitia, decat presiunea din partea marketingului.""Sunt multe derapaje, dar nu este o regula. Nu este corect sa fim acuzati in corpore.""Nu este o situatie normala, dar cred ca tot piata o va regla.""Problema nu este ce dai, ci cum dai." Razvan Mitroi, Antena 3:
"Solutia este autoreglementarea si dezbaterea interna. La noi exista, dar intr-un ritm mult prea lent.""In cazul Cozma, show-ul l-a facut familia, mai ales tatal." "Nu cred ca vreo institutie media ar fi putut sa se abtina de la un show oferit in strada. Este o atractie la care nu poti rezista.""Societatea este in schimbare, nu suntem doar noi de vina. Suntem o oglinda a societatii."
Ciprian Stoiano