Compania incearca sa reduca riscul valutar prin renegocierea contractelor cu furnizorii in moneda nationala si nu in dolari sau euro cum erau pana in prezent.
Producatorul local de aparatura frigorifica Arctic Gaesti, care a inregistrat anul trecut prima scadere a vanzarilor de la preluarea de catre grupul turc Arcelik, a adoptat pentru 2009 o strategie diferita fata de anii anteriori, cand cresterea era principala premisa.
In acest an, marcat de reduceri de pana la 20% a valorii pietei electrocasnicelor, Arctic va lucra cu doua planuri de afaceri.
"Varianta optimista presupune o crestere a businessului cu 5% fata de 2008, pe cand varianta 'de criza', presupune o scadere maxima de 10%", a declarat Monica Iavorschi care a fost numita director general al Arctic la finele anului trecut.
In 2008 compania a inregistrat o cifra de afaceri de 213 milioane de euro, in scadere cu 5%, conform previziunilor, fata de anul anterior. In functie de procentele anuntate de Arctic, in 2009 cifra de afaceri urmeaza sa oscileze intre 223 de milioane de euro, in cazul unei reveniri a consumului de electronice si electrocasnice si un minim de 192 de milioane de euro, in cazul continuarii reducerii consumului.
Compania nu a anuntat nivelul sau marja de profit inregistrata in 2008.
"Din punctul de vedere al profitabilitatii compania sta bine, dar ceea ce este dificil este sa calibrezi businessul la evolutia pietei si sa reduci proportional si cheltuielile", a spus Iavorschi.
Prima solutie adoptata pentru supravietuire si mentinerea pe timp de criza a fost adaptarea fluxului de productie la volumul si structura comenzilor si atingerea unui nivel de flexibilitate mai ridicat. Acest lucru poate presupune chiar si oprirea productiei, pentru intervale limitate, dupa cum s-a intamplat in ianuarie si februarie.
"Primele luni nu au fost o perioada