Google, compania ce detine cel mai mare motor de cautare din lume, a lansat un sistem de publicitate online in functie de comportamentul utilizatorilor si de paginile vizitate anterior de acestia.
Compania va folosi date colectate ce vor oferi informatii referitoare la ce site-uri viziteaza utilizatorii, gestionand asfel audienta generala in diferite grupuri.
Datele nu vor fi extrase in urma cererilor de cautare ale utilizatorilor, ci din fisierele text cunoscute sub denumirea de “cookies”, pe care Google le instaleaza in browser-ele web ale utilizatorului care viziteaza site-uri unde Google are servere, scrie Wall Street Journal.
Brad Bender, Product Manager Director la Google, a declarat ca firma lansat noile caracteristici pentru a face reclamele mult mai eficiente pentru companiile de publicitate si mai relevante pentru utilizatori. “Incercam sa ne apropiem de o publicitate online cat mai buna”, a adaugat acesta.
De asemenea, Google va permite companiilor de publicitate sa trimita reclame catre utilizatori care deja au vizitat site-uri din portofoliul acestora.
Google a stat departe de acest tip de publicitate in timp ce Yahoo, AOL si alte companii deja au inceput sa trimita reclame bazate pe datele de navigare web.
Pana acum, Google a fost lipsita de unele instrumente pentru o scara larga si a evitat acest segment dupa ce a primit critici din partea avocatilor care s-au plans ca motorul sau de cautare care domina piata ofera o cantitate periculoasa de date.
Google nu vrea sa urmareasca utilizatorii dupa nume si nici nu va aplica noua caracteristica la principalul sau furnizor de venituri – cautarile online, a declarat Bender.
In schimb, noile caracteristici pe care Google se pregateste sa le lanseze fac parte din incercarea companiei de a patrunde pe segmentul de reclama tip “display”, unde astfel de tehnologi