Intentia Elenei Udrea de-a resuscita ideea lui Dan Matei Agathon, parintele brandului "Dracula.ro", mi se pare stralucita. Sa fim seriosi, la faza cu "noi suntem romani" n-am gasit solutia, n-am reusit sa o punem in pliante care sa-i determine pe turistii sa dea navala.
Cand ministrul pesedist a imaginat "Dracula Park" si tot ce presupune infrastructura necesara aducerii proiectului in coordinate profitabile, jumatate din tara i-a sarit in cap. Cum sa alimentam din bugetul rromanilor, neam crestin si cu traditii milenare la cusut pe etamina si "Calusari", taman o poveste fara legatura cu branza, viezure, manz, nuntile din Maramures si Fetele de la Capalna?
Iar cand a iesit filmul realizat dupa cartea lui Bram Stoker ne-am atacat groaznic la gandul ca omenirea ar putea crede despre un print roman ca ar bantui lumea in cautarea unor gatlejuri fragede. Ce-i drept, la referirile din "Harry Potter" despre dragonii din Romania nu ne-a mai luat cu lesin, semn ca suntem curabili.
Cum au scos altii bani din legende plasate in spatial nostru vital, am putea si noi, s-a gandit Agathon, iar acum, chiar daca acum o luna avea indoieli, Elena Udrea a ajuns la aceeasi concluzie in cautarea de solutii salvatoare pentru turismul romanesc.
Dar ministrul nu are curajul sa mearga mai departe si sa construiasca un brand de tara pornind de la Dracula, si cred ca pot sa inteleg de ce. Ar presupune o revolutie in gandire pentru care nu suntem pregatiti. Mai ales ca avem si alte resurse - vinurile sau apele termale. Intreprinderi grele, insa, in comparative cu vampirul, care exista deja in constiinta turistilor.
Normal ca deja au aparut opinii care aduc derizoriul in combinatie. Le respect, dar pun si eu o intrebare: ce ar trebui sa arate Romania turistilor in afara de focarele noastre de unicitate? Ce ne reprezinta intr-o mare masur