Din 9 martie, jurnalul Focus de la Prima TV a lansat o nouă rubrică, dedicată problemelor economice actuale. Campania va prezenta posibile soluţii pentru problemele din turism, transporturi, sănătate, învăţământ, imobiliare, agricultură şi business. Moderatoarea Cristina Ţopescu este convinsă că fiecare problemă are şi o soluţie. „Există ieşiri de salvare în orice domeniu, iar în cele în care nu sunt, se poate lua în calcul şi reorientarea către domeniile mai ofertante din acest punct de vedere”, spune ea.
Campania desfăşurată în cadrul jurnalului Focus încearcă să le arate telespectatorilor că există şi o parte pozitivă a crizei. „Eu nu sunt analist economic, aşa că nu mă aventurez să emit păreri pe tema crizei, pot doar să sper că în orice rău e şi un bine”, spune prezentatoarea.
„Sperăm într-un scenariu pozitiv şi sperăm că cei care ne conduc şi ne slujesc, în acelaşi timp, vor deveni, măcar acum, nişte persoane responsabile, iar victimele crizei vor fi în număr mai mic. Individul neinformat e o victimă sigură. Dependenţa lui de actul de guvernare nu mai e totală, dacă primeşte informaţia necesară”, adaugă Cristina Ţopescu.
Moderatoarea mai spune că a simţit nevoia să se implice jurnalistic şi să-i ajute pe spectatori să traverseze mai uşor perioada de criză. „Nu avem naivitatea să visăm la soluţii care rezolvă peste noapte impasul, dar putem să căutam soluţii care să micşoreze amploarea dezastrului”, mai povesteşte prezentatoarea jurnalului.
Lideri politici, invitaţi la emisiune
Dacă săptămâna trecută, la Focus Special, a fost invitat premierul Emil Boc, duminica aceasta, de la ora 18.45, invitat va fi Mircea Geoană, care va da şi el soluţii pentru criză.
„Invităm «mai-marii zilei», pe cei care ne conduc, pentru că ei sunt datori să ne explice ce se întâmplă şi ce au de gând să