Transporturile aşteaptă în aprilie-mai să vadă dacă pot da în concesiune jumătate din Autostrada Transilvania, respectiv porţiunea dintre Braşov şi Târgu-Mureş.
În cazul în care americanii de la Bechtel ţin cu dinţii de actualul contract, surse din Ministerul Transporturilor spun că autostrada va fi gata cel mai devreme în 2025. Şeful de la drumuri, Radu Berceanu, a declarat în repetate rânduri că bugetul nu permite şi finanţarea lucrărilor pe tronsoanele pe care utilajele Bechtel nu au apucat să intre. Dacă şi când vom putea circula pe toţi cei 415 kilometri care leagă Braşovul de graniţă depinde de decizia Bechtel.
Statul a refuzat să plătească fisurile americanilor
Acordul negociat luna trecută de Berceanu cu şefii de la Londra ai companiei Bechtel stipulează cine va plăti pentru lucrările avariate sau care nu au trecut testul de calitate. „Ce a lucrat Bechtelul şi are fisuri nu plătim noi. Noi vom plăti doar ceea ce se lucrează de acum, noile soluţii tehnice, de la proiectare la execuţie”, au precizat sursele.
Negociată, dar neintrodusă în acordul semnat luna trecută cu americanii, este şi prevederea potrivit căreia preţurile materialelor ar trebui indexate la fiecare modificare legislativă a accizei la carburanţi. „În contract scrie deja că preţurile sunt indexate cu rata inflaţiei, care cuprinde şi acciza la benzină. Noi am crezut că asta înseamnă dublă plată, prin urmare nu am ajuns la nicio înţelegere, iar acest aspect a rămas în afara protocolului”, au precizat surse din minister.
Constructorul renunţă la avans şi plata în euro
În urma negocierilor purtate cu Bechtel, Transporturile au obţinut renunţarea la perceperea, de către constructor, a avansului pentru lucrările care vor fi efectuate în acest an, în valoare de circa 150 de milioane de euro, creşterea termenelor de plată a fa