În condiţiile în care finanţarea bancară este blocată, programul de înnoire a parcului auto din acest an riscă să devină un eşec. Sursa: Codrin Prisecaru
Dorinţa guvernului de a scoate de pe şoselele patriei circa 60.000 de autovehicule mai vechi de 10 ani se loveşte de noile condiţii de creditare. Cine vrea ma şină nouă în acest an trebuie să câştige mai mult ca anul trecut şi să fie dispus să achite o rată lunară aproape dublă. „Există riscul ca targetul de 60.000 de unităţi să nu fie realizat”, avertizează şeful de la Dacia-Renault, François Fourmont. Motivul principal: credite mai puţine, cu dobânzi mai mari.
Dacă în vara anului trecut rata lunară pentru achiziţionarea unei maşini de circa 8.000 de euro ajungea la 357 de lei, iar venitul minim necesar pentru a avea acces la credit era de 1.000 de lei, de la începutul acestui an, pentru a lua un credit similar, o persoană trebuie să câştige peste 1.600 de lei, rata lunară fiind aproape dublă, potrivit datelor prezentate de Fourmont. Pentru a susţine programul „Rabla”, Ministerul Mediului ia în calcul reducerea numărului de au tovehicule care pot fi casate şi creşterea primei de casare. La cererea producătorilor auto, în guvern se analizează şi posibilitatea ca, în 2010, programul „Rabla” să înceapă din prima zi a anului.
Impozit anual, din 2010
Actuala variantă a taxei auto se va aplica pe tot parcursul acestui an, impozitul anual pe noxe urmând să intre în vigoare din 2010, chiar dacă actul normativ care îl va promova trece de parlament în acest an, a declarat, ieri, secretarul de stat de la Mediu, Dan Cârlan, în cadrul conferinţei privind piaţa auto, organizată de agenţia de ştiri Mediafax. Reprezentanţii industriei auto consideră că impozitul anual pe care Ministerul Mediului vrea să-l introducă, în locul taxei, nu este o soluţie.
În condiţiile act