CONDIŢII. Între Turda şi Gilău, pe cei 42 de kilometri ai Autostrăzii Transilvania, vom circula la finalul anului dacă americanii de la Bechtel vor reuşi să lege noii kilometri construiţi de infrastructura de drumuri existentă în zonă.
"Vom putea circula pe cei 42 de kilometri în funcţie de cum vor progresa lucrările. Poate vom reuşi să facem conexiuni temporare, însă decizia va fi luată la sfârşitul anului în funcţie de stadiul lucrărilor", a declarat ieri directorul de comunicare al companiei americane, Bogdan Sgârcitu.
Potrivit datelor prezentate de contructorul Autostrăzii Transilvania, Transporturile mai au de achitat circa 1,5 milioane de euro din datoria de 77 de milioane, plus 26 de milioane de euro pentru lucrări certificate în acest an şi penalităţi de 3,2 milioane de euro. Potrivit lui Sgârcitu, Bechtel a primit de la minister, în 2004, 10-12 milioane de euro, 50 de milioane de euro în 2006, 200 de milioane de euro în 2007, iar anul trecut bugetul a fost de 440 de milioane de euro, însă au fost achitaţi doar 300 de milioane de euro.
Transporturile reiau în perioada următoare negocierile cu Bechtel pentru a stabili un calendar clar al lucrărilor şi plăţilor care trebuie efectuate în perioada 2010-2012. „Va exista, ulterior şi o întâlnire între cele două părţi, pentru porţiunea de autostradă dintre Câmpia Turzii şi Braşov”, a adăugat Sgârcitu.
Oficialul de la Bechtel speră ca la începutul lunii viitoare să poată fi date drumul lucrărilor pe tronsonul 2B (Câmpia Turzii-Gilău).
Citiţi şi:
Muncitorii de la Bechtel rămân în şomaj
Autostrada Transilvania, la cheremul Bechtel