Chiar dacă i s-a promis cât a solicitat, radioul public tot nu a ales regia care să-i vândă spaţiul publicitar pentru următorii trei ani. CLIR Media a oferit un venit net garantat de 2.4 milioane de euro în cei trei ani de contract, iar Arbo Media a oferit 1.3 milioane de euro, conform unor surse apropiate licitaţiei. Regia de publicitate CLIR Media a cerut, pe lângă comisionul de 12% oferit de SRR (potrivit unor surse din piaţă), şi un rebate de 12%, iar Arbo Media a solicitat un comision de 20%.
Niciunul din cei trei ofertanţi, CLIR Media, Arbo Media şi Splendid Media, nu a îndeplinit în totalitate cerinţele Societăţii Române de Radiodifuziune (SRR).
Comisia a constatat că propunerea financiară depusă de Arbo Media a fost sub pragul minim impus de către SRR (2,4 milioane de euro fără TVA), documentaţia Splendid Media a fost incompletă, iar cea depusă de CLIR Media a cuprins şi un rebate în cuantum de 12 % (un alt comision) care nu era prevăzut în documentaţia de atribuire.
Negocierea este Soluţia
“SRR ar fi avut oportunitatea să aprofundeze oferta cu fiecare agenţie în parte. Câştigătorul ar fi putut fi desemnat în urma unei negocieri cu toate agenţiile în parte, chiar dacă ne-ar fi exclus pe noi, pentru că am avut documentaţia incompletă”, a declarat Radu Budeş, managerul regiei Splendid Media.
Budeş a mai afirmat că: “după părerea mea, radioul public este un jucător important pe piaţa radio. Noi aveam experienţa colaborării cu televiziunea publică”. Managerul agenţiei Splendid Media a mai arătat că “înainte, trendul era ceva pe care te puteai baza, dar acum, în condiţiile crizei, nu se mai pot face estimări.
Laurenţiu Ionete, managerul CLIR Media, spune că a oferit suma minimă solicitată de SRR, 2,4 milioane de euro fără TVA. “Am fost descalificaţi, pentru că acesta este termenu