Societatea aşteaptă în zadar ordonanţa care permite AVAS să continue privatizarea. Actul normativ nu a intrat pe agenda din această săptămână a executivului, deşi toţi susţin că el se află „pe masa“ oficialilor de la Bucureşti.
Mult aşteptata ordonanţă de guvern prin care Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) urma să continue privatizarea Avioane SA Craiova, aflată acum în proprietatea Ministerului Economiei (ME), se lasă aşteptată. Conducerea societăţii, sindicatul şi toţi factorii de răspundere din judeţ primiseră asigurări că ordonanţa va ieşi din guvern pe 11 martie. „Nu a intrat pe ordinea de zi a şedinţei de guvern, agenda executivului a fost mai încărcată. Dar este pe masa guvernului, are avizele necesare de la ministere“, a spus Andi Gaiu, vicepreşedinte AVAS.
De când aşteaptă să fie discutată, ordonanţa se află mai degrabă sub decât pe masa guvernului. Ministerul Economiei s-a înscris deja la Registrul Comerţului ca acţionar cu 80,9% din Avioane SA. În acest timp, singurul investitor care a depus o ofertă pe masa AVAS este compania italiană Alenia Aeronautica. Interesant este că reprezentanţii AVAS susţin că oferta a fost deschisă şi este analizată. Ba chiar se poartă „negocieri“ semioficiale cu italienii. Reprezentanţii societăţii aşteptau şi altă ordonanţă, de data aceasta promovată de ME, pentru acordarea unui ajutor de stat de 3,3 milioane de euro, ca fabrica să poată supravieţui până la privatizare. „Orice ajutor de stat presupune acordul UE. Durează până când va fi pusă în aplicare“, a mai precizat Andi Gaiu.
De asemenea, oficialul AVAS a ţinut să precizeze că varianta unor comenzi de piese de schimb din partea Alenia Aeronautica înainte de privatizare nu este exclusă, dar este anevoioasă şi cere timp. „Este puţin probabilă varianta pieselor de schimb într-un timp aşa de scurt, pentru că presupune un proces