Constantin Boromiz, acţionarul majoritar al grupului Boromireste cu ochii pe oportunităţi. Nu colecţionează timbre sau monede. Pentru el sunt mai tentante fabricile. Utima achiziţie? Producătorul de dulciuri „Feleacul“ din Cluj. Este puţin trecut peste ora 11, într-o zi obişnuită de lucru, însă Constatin Boromiz are vizitatori importanţi la fabrica sa din Râmnicu Vâlcea.
Nu sunt mai mult de cinci persoane la masa rotundă din biroul omului de afaceri, însă cu toţii discută şi “cântăresc” şase borcănele care par umplute cu cacao, zahăr şi scorţisoară. De-o parte este Constantin Boromiz, consultându-se cu asociatul său George Frâncu, iar alături sunt trei olandezi. Motivul negocierii?
Pâinici cu scorţişoară
Condimente „secrete din afară” pentru specialităţile Boromir. „Facem pâinici cu scorţişoară. Sunt trăznet, nu aveţi aşa ceva la Bucureşti”, ne explică el, apoi, râzând. Însă atunci când „intrăm în pâine” şi discutăm despre cum se conturează anul 2009 pentru Boromir şi pentru Boromiz, omul de afaceri începe cu un lung oftat. Apoi răspunde: „Sperăm să fie un an bun... măcar la nivelul anului trecut, nu mai vorbesc de creştere”, spune el pe un ton serios.
Toate astea în condiţiile în care grupul Boromir, cu activităţi în morărit, panificaţie şi patiserie, miza pe o creştere de 40% a vânzărilor, mai ales datorită investiţiilor de peste patru milioane de euro realizate în 2008. Pentru acest an, însă, antreprenorul nu poate previoziona nimic, şi asta din cauza situaţiei economice dificile. Astfel investiţiile din 2009 nu sunt „babanoase” - expresia patronului Boromir.
„Dar tot se duce cel puţin două milioane de euro, în industria noastră n-ai cum să nu investeşti”, adaugă el. Mai ales că are planuri pentru zona de retail în care a intrat de anul trecut. „Vrem să ne apropiem cât mai tare de client şi de