Primarul comunei Crucea, Gheorghe Frigioi, susţine că proiectele pentru accesarea fondurilor post-aderare ar trebui să beneficieze de avize de principiu din partea instituţiilor descentralizate, astfel încât să nu mai întârzie depunerea dosarului pentru bani europeni.
Edilul-şef al celei mai mari comune din judeţul Constanţa a afirmat că majoritatea primarilor se confruntă cu această problemă. Primăriile sunt nevoite să aştepte zile întregi până la primirea unui aviz, fie de la Mediu, fie de la Autoritatea de Sănătate Publică, ceea ce tergiversează depunerea dosarului şi periclitează obţinerea finanţării. Această problemă a fost susţinută, de altfel, de toţi primarii prezenţi la Adunarea Generală a Asociaţiei Comunelor din România, ce s-a desfăşurat la Bucureşti, luna trecută.
O a doua problemă a primăriilor o constituie şi costurile mari aferente proiectării.
Primăria Crucea a întocmit un proiect privind alimentarea cu apă a localităţilor Gălbiori şi Stupina şi realizarea sistemului de canalizare în Gălbiori, Stupina şi Crucea. Valoarea proiectului integrat, cu finanţare europeană, se ridică la 2,5 milioane de euro.
Un alt proiect al administraţiei locale din comuna Crucea este şi alimentarea cu apă a satului Băltăgeşti, proiect aflat în derulare şi realizat în proporţie de 70%. Finanţarea pentru această investiţie a fost obţinută de la Guvern, în baza HG 577/1997 privind pietruirea, reabilitarea, modernizarea şi/sau asfaltarea drumurilor de interes local şi alimentarea cu apă a satelor.
O prioritate a autorităţii locale este şi asfaltarea drumurilor interioare din Crucea, însă, potrivit primarului Frigioi, acest proiect va demara după realizarea reţelei de canalizare. În localităţile Stupina, Băltăgeşti şi Gălbiori străzile au fost reabilitate în totalitate. O altă realizare a administraţiei locale din Crucea este şi reabilitarea