Producatorul italian de bijuterii Bulgari a inregistrat o scadere cu 45% a profitului in 2008 ca urmare a vanzarilor slabe din perioada sarbatorilor de iarna, in conditiile actualei crize economice. Profitul net raportat de Bulgari pentru 2008 a fost de 82,9 milioane de euro, fata de 151 milioane de euro in 2007. Actiunile companiei au scazut de asemenea cu 7,2%, la o caloare de 2,98 euro. Veniturile companiei au scazut de la 1,091 miliarde de euro in 2007, la 1,075 miliarde de euro in 2008.
Producatorul italian de bijuterii Bulgari a inregistrat o scadere cu 45% a profitului in 2008 ca urmare a vanzarilor slabe din perioada sarbatorilor de iarna, in conditiile actualei crize economice.
Profitul net raportat de Bulgari pentru 2008 a fost de 82,9 milioane de euro, fata de 151 milioane de euro in 2007. Actiunile companiei au scazut de asemenea cu 7,2%, la o caloare de 2,98 euro.
Veniturile companiei au scazut de la 1,091 miliarde de euro in 2007, la 1,075 miliarde de euro in 2008.
Vanzarile de bijuterii, care reprezinta 42% din business-ul Bulgari, s-au diminuat in 2008 cu 2,5%, in timp ce vanzarile de ceasuri, care aduc 24% din veniturile companiei, au scazut cu 10,6 procente.
"Vanzarile neasteptat de mici din ultimul trimestru din 2008 au afectat afacerile pe intreg anul", a declarat Francesco Trapani, CEO-ul Bulgari.
Producatorul de bijuterii de lux a anuntat insa ca are in plan investitii de 95,5 milioane de euro pentru a creste productia si pentru a extinde reteaua de distributie in acest an. De asemenea, Bulgari nu va intrerupe lansarea de noi produse.
Sursa: The Guardian