La un an si jumatate de la prezentarea conceptului Verve la Frankfurt, Ford a lansat si pe piata locala noul Fiesta, unul dintre cele mai bine vandute modele de clasa mica.
Prin definitie un automobil de oras trebuie sa fie mic, incapator, manevrabil, care sa consume cat mai putin si sa ofere un timp cat mai bun de accelerare de la 0 la 60 km/h.
In jurul acestor cerinte a fost conceput si noul Fiesta, anuntat inca de acum doi ani in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt sub forma conceptului Verve. In plus, noua Fiesta s-a aliniat la noua linie kinetic design - o grila inferioara a radiatorului de mari dimensiuni, o linie laterala influentata de S-Max si faruri similare cu cele ale Focus si Mondeo.
La interior calitatea materialelor a fost net imbunatatita in comparatie cu generatia anterioara. In plus, designul plansei de bord, similar cu cel al unui telefon mobil, a fost imprumutat si de catre conceptul Iosis Max prezentat in cadrul Salonului Auto de la Geneva.
Cu toate ca vorbim de un automobil de clasa mica, am parcurs un traseu de 700 de kilometri intre Sibiu-Cluj si Bucuresti fara nicio dificultate.
Habitaclul este suficient de spatios pentru a nu induce un sentiment de claustrofobie, dar nici prea mare pentru a rivaliza cu modele compacte sau de clasa medie. Acelasi lucru se poate spune si despre porbagaj, care cu un volum de 295 de litri rivalizeaza nu numai cu modele de clasa mica, ci si cu cele compacte. Cu toate ca am condus timp de sase ore prin Romania, „aventura" nu s-a lasat cu „urmari" asupra spatelui - scaunele sunt ergonomice si ofera un suport lataral bun.
Spre deosebire de alte modele de clasa mica, concepute aproape exclusiv pentru traficul urban, Fiesta s-a descurcat foarte bine pe virajele de pe Valea Oltului.
Chiar si atunci cand anumite viraje s-au abortat „mai sportiv", masina nu a supravi