Reluarea creditarii si reducerea dobanzilor reprezinta conditii esentiale pentru ca piata auto sa nu se sufoce in acest an, potrivit producatorilor si importatorilor auto.
Piata auto locala risca sa fie sufocata in cazul in care acordarea creditelor nu va fi relaxata, iar programul de innoire a parcului auto prin casarea a 60.000 de masini mai vechi de zece ani ar putea esua, a declarat ieri Francois Fourmont, directorul general al Automobile Dacia, in cadrul conferintei Mediafax Talks about Auto Industry.
Reprezentantii Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile au sustinut pozitia Dacia si au adaugat ca volumul vanzarilor de automobile noi urmeaza sa se reduca anul acesta la 120.000-140.000 de unitati, nivel consemnat in urma cu sase ani, daca taxa auto nu va fi mentinuta, iar creditarea nu va fi reluata.
"Suntem pe cale de a omori piata auto, din cauza taxarii la credite. Daca nu vrem sa asistam la moartea pietei auto, trebuie deblocata rapid aceasta situatie", a spus Fourmont.
El a aratat ca in cazul achizitiei unui automobil cu pretul de 8.000 de euro prin credit dobanda anuala a urcat la 17% in prezent fata de 8,9% in urma cu un an si jumatate, iar valoarea ratei lunare a urcat de la 357 de lei la 620 de lei. De asemenea, nivelul minim al venitului pentru ca o familie sa acceseze un astfel de credit a urcat de la 1.000 de lei la 1.650 de lei.
Fourmont a avertizat ca in conditiile actuale ale pietei, unde ponderea automobilelor achizitionate pe credit din totalul vanzarilor s-a redus semnificativ, programul de innoire a parcului auto national ar putea sa inregistreze un esec.
"Exista riscul ca aceasta cota de 60.000 de automobile sa nu fie consumata. Ne dezavantajeaza sistemul de distribuire, pentru ca avem deja 3.000 de comenzi prin acest program (cota Dacia in cadrul programului este de 1.731 - n.r.). Tr