» Metodele de predare/invatare alternative incep sa castige teren in municipiul Constanta.
In majoritatea cazurilor, elevii au rezultate bune la invatatura si fac fata cu succes examenelor din sistemul de stat.
Scoala se poate face si altfel decat suntem noi obisnuiti. Acest lucru il demonstreaza numeroasele forme de invatamant alternativ existente in Constanta. Ionela Martin, institutor la scoala Waldorf din Constanta ne-a declarat ca ceea ce particularizeaza invatamantul alternativ este faptul ca exista o mai mare apropiere a dascalului de elevi, dar si ca acestia sunt incurajati sa-si descopere si sa-si dezvolte inclinatiile native spre un domeniu sau altul. Cu toate ca invatamantul alternativ contine programe educationale si metode de predare, uneori foarte diferite fata de cele practicate in sistemul educativ romanesc, grupele care obtin acreditare sunt integrate in sistemul national de invatamant. La scoala Waldorf din Constanta invata si 30 de copii care provin de la Centrul de Plasament "Micul Rotterdam" si care, multi dintre ei, au rezultate exceptionale la invatatura. In fiecare sala din cele sapte grupe sunt organizate activitati de alfabetizare, ore de matematica, arta, copiii fiind incurajati sa opteze pentru o activitate sau alta, asa cum le dicteaza inclinatiile.
Problema este ca foarte multe cadre medicale constantene le-au facut mult rau in ultima vreme, recomandandu-le parintilor elevilor ca scoala Waldorf este o scoala destinata in special copiilor cu dizabilitati, lucru complet eronat. scoala Waldorf care isi desfasoara activitatea in incinta unei scoli generale din municipiul Constanta este o unitate absolut normala, unde pot fi inscrise toate categoriile de copii.
"La noi nu se fac comparatii intre copii, evaluarile sunt descriptive si spun mai multe decat o nota, care poate indica doar starea copilului la