DRIVE-TEST • Citroën C3 Picasso.
Ultimul monovolum Citroën va ajunge în aprilie pe piaţa românească, acesta impresionând prin designul original şi spaţiul de la interior.
Familia monovolumelor Citroën are acum un nou membru, după ce mai vechilor C4 Picasso, Xsara Picasso şi C8 li s-a alăturat C3 Picasso. Ultimul sosit în grupul auto destinat cu precădere familiştilor convinşi a fost testat în luna februarie la Barcelona, acesta fiind disponibil în trei variante cromatice (verde fosforescent, negru şi albastru metalizat) şi tot atâtea motorizări, respectiv două pe benzină (1.4 – 95 CP şi 1.6 120 CP) şi un diesel cu două variante de putere (1.6 HDi – 90 sau 110 CP).
LIPICI. Maşina e haioasă şi atrage de la prima vedere. Dă senzaţia că este mult mai mare decât în realitate, impresie amplificată atât de înălţimea de 1,62 metri, peste cea a unui autoturism, dar şi prin modul inspirat cum a fost gândit spaţiul interior. Plafonul poate fi realizat integral din sticlă, lucru care contribuie la atmosfera aerisită din C3 Picasso. Ca o banalitate pentru Citroën, materialele folosite pentru interior sunt la standarde înalte, lucru lăudabil mai ales pentru că vorbim despre o maşină dintr-o clasă inferioară faţă de modelele-amiral ale constructorului francez. Per total, aspectul lui C3 Picasso pare rezultatul reuşit al unui amalgam de idei şi concepte, existând practic elemente din toate modelele mărcii din ultimii ani.
Volum mareVolumul de depozitare se ridică la 500 de litri, dar, cum totul se rabatează simplu, dintr-o singură mişcare, se poate atinge valoarea teribilă de 1.506 litri. Cel mai mult mi-a plăcut varianta echipată cu motor turbodiesel. Pe drumurile catalane din preajma Barcelonei, destul de virajate şi cu diferenţe semnificative de nivel, consumul a fost de 7,8 litri/100 km. Ţinuta de drum a fost bună, poate puţin