Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a declarat, ieri, la Arad, că intenţionează să mute o parte din traficul greu de mărfuri şi substanţe periculoase de pe şosele pe reţeaua feroviară, pentru că în acest moment reţeaua de drumuri este supraaglomerată şi se distruge rapid. „Încercăm, cu foarte slabe rezultate până în prezent, să mai mutăm din traficul greu, din traficul de mărfuri grele şi periculoase pe feroviar. România are o reţea feroviară extrem de puternică faţă de alte ţări, foarte extinsă. Avem cale ferată mai peste tot, numai că e într-o stare jalnică. Şi aici intervine un fel de ciclu vicios. Adică din cauza situaţiei în care e calea ferată nu se merge bine pe ea. Din cauză că nu se merge pe ea nu se încasează, din cauză că nu se încasează nu putem să facem investiţii. Din toate aceste cauze, traficul e pe rutier foarte mult şi strică drumurile, pe care cu foarte mulţi bani le facem. Am putea să le păstrăm într-o condiţie mai bună dacă am muta traficul greu de pe rutier pe feroviar. Adică tot de la bani pornesc toate problemele“, a declarat Radu Berceanu.
El a mai spus că se va schimba şi modul în care se plăteşte taxa de utilizare a infrastructurii pe calea ferată: “La ora actuală se plăteşte o taxă pe tren, ceea ce este foarte în neregulă. Pentru că tren este şi un tren de 60 de vagoane cisternă pline cu produse petroliere, tot tren sunt şi 2 vagoane automotor cu 68 de navetişti, care oricum plătesc la naş, nu plătesc în altă parte, că şi asta e o problemă. Avem pregătită schimbarea, cu taxă pe tonă/kilometru, nu pe tren/kilometru. Atunci, multe lucruri se vor schimba în timp. Vom începe să încasăm altfel şi să vedem cum pot să se îmbunătăţească lucrurile”, a mai spus ministrul Radu Berceanu. ”Atunci când vrei să vii cu o aeronavă militară, viaţa e mai grea” Întrebat despre declaraţiile făcute de partea maghiară în legătură cu inte