Editia a VI-a a Galei „Oameni pentru oameni”, desfasurata pe 5 martie la Bucuresti a premiat implicarea sociala a companiilor, cetatenilor si organizatiilor nonguvernamentale, identificând initiativele cu cel mai mare impact si cele mai bune idei de implicare. Una din campaniile câstigatoare ale Galei a fost cea care a avut ca finalitate dotarea unui alt bloc operator în cadrul Institutului de Boli Cardiovasculare si Transplant (IBCvT) Târgu-Mures.
Procter&Gamble a desfasurat în perioada 1 iulie – 30 septembrie campania „sansa la viata, sansa la noi amintiri” care a avut drept scop dotarea unei a doua sali de operatii în cadrul IBCvT Târgu Mures, destinata copiilor nascuti cu malformatii cardiace. „În România sunt foarte multe domenii care necesita investitii suplimentare. Am ales cazurile cu malformatii cardiace la copii pentru ca, anual, în România se nasc în jur de o mie de copii cu astfel de probleme, iar 900 dintre acestia au nevoie de operatie în primul an de viata, pentru a evita complicatiile ulterioare. În momentul începerii campaniei, erau peste 2000 de copii care asteptau sa fie operati. Ne-am oprit asupra acestei teme si pentru faptul ca, donatia, odata efectuata, putea avea un impact major atât imediat, cât si pe termen lung,” a declarat Olivia Ciubotariu, manager relatii externe P&G.
Personalul medical specializat în strainatate
Obiectivele campaniei s-au concretizat în doua componente. Una a fost cea educationala, constând în programe de informare despre incidenta malformatiilor si a modului în care pot fi descoperite si tratate, iar componenta investitionala în valoare de 1.220.000 de lei a constat în dotarea cu echipament medical a celui de-al doilea bloc operator pediatric, precum si specializarea personalului medical în strainatate. „Donatia catre Institutul de Urgenta pentru Boli Cardiovasculare a fost utilizata pentru a