Perioadele de scadere economica sunt cele mai bune momente in care specialistii in resurse umane pot sa demonstreze ca au un cuvant important de spus strategia de business a companiilor.
“Daca in trecut munca specialistilor de HR nu era conectata realitatilor din business, acum crearea unui parteneriat strategic intre conducerea unei organizatii si functia de resurse umane a devenit o chestiune vitala”, a declarat Dave Ulrich (foto), profesor de business la Ross School of Business-Universitaty of Michigan.
Speaker, scriitor si cofondator al firmei de consultanta in management RBL Group, Ulrich a fost declarat trei ani la rand “cea mai influenta persoana in resurse umane” de catre prestigioasa revista britanica HR Magazine.
Ulrich considera ca parteneriatul strategic intre functia de HR si managementul unei companii pe timp de criza poate avea loc doar daca specialistul in resurse umane constientizeaza impactul pe care il are criza financiara asupra businessului si daca reuseste sa isi arata utilitatea atat in relatia cu clientii, cat si in discutiile cu investitori.
“Specialistii in resurse umane, indiferent ca sunt din Romania sau din alta parte, nu trebuie sa se ocupe doar de plata salariilor si de angajari, ci ar trebui sa-i faca pe liderii companiilor sa constientizeze rolul pe care il are HR-ul in organizatie. Daca intre CEO si directorul de resurse umane nu exista un limbaj comun, lucrurile nu se vor schimba prea curand”, spune Csaba Gergely, presedintele HR Club.
Studiul Romania HR Profile 2008, realizat de compania de training Corporate Dynamics in colaborare cu Business Edu, evidentia anul trecut ca, cel putin in Romania, departamentele de HR se ocupa in principal doar de recrutare candidatilor si de salarizarea angajatilor. “ Mesajul celor din HR pentru manageri ar trebui sa fie <