Bucureştenii care au mers, ieri, în Mall Plaza, Mall Vitan, Unirea Shopping Center şi Carrefour Orhideea, au fost consiliaţi de inspectori ai Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC). S-a marcat astfel încheierea campaniei naţionale „E dreptul tău să ştii ce cumperi!“, în cadrul căreia au fost organizate întâlniri cu micii consumatori, sondaje de opinie şi dezbateri publice împreună cu organizaţiile neguvernamentale de protecţie a consumatorilor.
Reprezentanţii ANPC i-au informat pe consumatori cu primire la drepturile care le sunt garantate prin lege, atunci când cumpără un produs. „Încerc să fiu atentă atunci când cumpăr mai ales alimente, să nu fie stricate. Am păţit de mai multe ori ca preţurile afişate la raft să nu fie aceleaşi cu cele reale”, a spus Georgeta Gheorghe, de 34 de ani, din Bucureşti.
Preţurile, oful clienţilor
Mulţi dintre consumatorii care s-au aflat în magazinele din Capitală, în această dimineaţă, au declarat, însă, că nu prea îşi cunosc drepturile. „M-am trezit odată că aveam pe bon trecută o carte de 100 de lei, pe care nu o cumpărasem. M-am întors în magazin şi am făcut scandal, însă au spus că este vina mea că nu am reclamat la casă”, a spus Cătălina Pană, pensionară.
Ce drepturi avem
Unele dintre cele mai importante drepturi ale consumatorului sunt cele legate de protecţia faţă de riscul de a achiziţiona un produs sau de a li se presta un serviciu care ar putea să le prejudicieze viaţa. De asemenea, important este şi dreptul clienţilor de a fi informaţi corect asupra caracteristicilor esenţiale ale produselor şi serviciilor.