Florina Seuchea este profesoara de limba franceza la Colegiul National “Alexandru Papiu Ilarian” si sefa catedrei de specialitate din colegiu. Am intalnit-o la faza judeteana a olimpiadei de limbi romanice si am provocat-o la un dialog despre ce viitor vor avea limbile straine daca noul plan cadru de invatamant nu se modifica.
Reporter: Care este evolutia elevilor la olimpiadele de limbi romanice?
Florina Seuchea: Pot sa spun ca numarul elevilor care iubesc aceste limbi a ramas constant, dar e totusi o mica problema aceea ca s-a renuntat la clasa bilingva de limba franceza si acum la nivel de judet nu exista nici o singura clasa cu profil bilingv-franceza. Din acest motiv numarul elevilor la olimpiade scade. De exemplu, la clasa a IX-a am avut doi elevi cu profil intensiv sau bilingv de la Reghin la olimpiada pentru ca acolo exista o singura clasa cu profil intensiv. La clasa a X-a e exact aceeasi situatie, am avut doi elevi tot de la Reghin si clase cu profil bilingv francez nu mai exista decat a XI si a XII la noi la colegiul “Alexandru Papiu Ilarian” unde avem cate 11 elevi care vor termina.
Rep.: Putem vorbi de o afectare a sistemului educativ datorita noului plan cadru in care s-au redus orele de limbi straine?
F.S.: Pe noi ne-a afectat foarte mult acest plan cadru si este pacat pentru ca era o diversitate, ofereai elevilor o paleta mai larga pentru a alege drumul pe care urmeaza sa il parcurga in viata. In general am constatat ca a scazut numarul de clase cu profil filologic la licee si mai ales la noi la colegiu a scazut mult in ultimii 2-3 ani.
Rep.: Care credeti ca este cauza principala?
F.S.: Nu as putea spune cauza exacta dar se pare ca este o tendinta de a considera ca doar matematica, profilul real si mai ales informatica este importanta pentru formarea unui elev, dar mai tarziu multi realizeaza ca sistemul nu are ce