Banii încasaţi din reclame sunt folosiţi la zugrăvit, consolidări şi reparaţii curente, motivează proprietarii
Firmele care nu-şi ridică reclamele de pe blocuri riscă amenzi de 2.500 - 5.000 de lei
Asociaţiile de locatari din Capitală nu sunt de acord cu proiectul care interzice reclamele pe faţada blocurilor. Ieri, la o dezbatere publică pe acest subiect, reprezentanţii asociaţiilor au motivat că acest tip de reclamă aduce foarte mulţi bani. “Eu am crezut că suntem chemaţi pentru a ni se da şi nu pentru a ni se lua. Municipiul Bucureşti vine să ia de la asociaţiile de proprietari, şi aşa amărâte, şi de 20 de ani nu ne dă nimic”, s-a revoltat Liviu Zaman, preşedintele unei asociaţii de proprietari din Calea Crângaşi. În opinia sa, municipalitatea nu poate decide decât asupra proprietăţii publice, or, un bloc este proprietate privată.
Preşedinţii de asociaţii au mai motivat că banii încasaţi din reclame sunt folosiţi de regulă la zugrăvit şi reparaţii curente în blocuri. “Banii obţinuţi din reclame vor fi folosiţi pentru consolidarea imobilului în care locuim, având în vedere că blocul a fost construit în perioada interbelică”, a completat Dinu Gabriel, preşedintele unei asociaţii de pe Bulevardul Magheru. În plus, au mai spus ei, în locul “balcoanelor pline de chiloţi întinşi şi rufe la uscat”, este mai plăcut să vedem un panou cu o imagine publicitară.
Dan Trifu, vicepreşedintele Asociaţiei Eco Civica, are o altă părere: “Nu ne opunem publicităţii, ci modului în care aceasta este făcută (...). Firmele de publicitate vor putea face reclame electronice luminoase pe care să le punem pe bloc şi care să vă aducă aceiaşi bani ca până acum”.
Capitalele europene interzic panourile ori le pun pe termen scurt
Iniţiatorul proiectului, consilierul PDL Horaţiu Ţica, susţine că România trebuie să se alinieze altor capitale europene c