Infracţiunile din sistem sunt comise de ambele părţi, astfel că şi asigurătorii au parte de persoane care încearcă să-i înşele. Sursa: Mihai Spiridonică La nivelul lui 2008, daunele plătite atât pentru Casco, cât şi pentru răspundere civilă auto au crescut în medie cu 47%, faţă de 2007.
Totodată şi nivelul sumelor de despăgubiri frauduloase s-a mărit. Astfel că anul trecut 2% din valoarea daunelor pentru depăgubiri au reprezentat fraude, în timp ce în 2007 procentul acestora era de 1,5%, arată estimările companiilor din piaţă.
Reprezentanţii Generali Asigurări au făcut primul pas în dezvăluirea unei tentative de fraudă venită chiar din partea unui fost reprezentant al autorităţilor publice. „Totul a început cu posesorul unui BMW, M. G., fost angajat al auto rităţilor publice, care a venit la noi cu un dosar de daune în care solicita suma de 8.000 de euro. Acesta a venit la dosar cu chitanţele de reparaţii completate de un anumit service”, ne-a declarat Mădălin Roşu, seful Serviciului de management al daunelor de la Generali Asigurări. Potrvit păgubitului, un Citroën l-a lovit din spate, proiectându-i maşina într- un gard, susţinând astfel avarii atât în faţă, cât şi în spate.
„Potrivit dinamicii evenimentului, incidentul nu prea părea credibil. După ce am trecut la verificări, am descoperit că service-ul unde fuseseră făcute reparaţiile era chiar al păgubitului”, ne-a mai spus reprezentantul Generali Asigurări. Mai mult, la o verificare mai amănunţită s-a descoperit că daunele frontale ale maşinii erau vechi de un an şi fuseseră despăgubite deja de către Allianz Ţiriac Asigurări.
Vinovatul, angajat al service-ului
„Când l-am verificat şi pe vinovatul accidentului, s-a dovedit că P. I. era angajat al service-ului care făcuse re paraţiile, şi implicit angajatul păgubitului”, ne-a mai declarat Măd