Managerii cu background in finante sau marketing au cele mai mari sanse sa ajunga directori executivi (CEO), in timp ce managerii din HR sau IT au mai mult rol de suport si este mai putin probabil sa fie numiti in funtea unei companii, este de parere Dave Ulrich, profesor de afaceri la Ross Business School in cadrul Universitatii din Michigan si unul din cei mai cunoscuti specialisti in resurse umane.
"Pana acum, cea mai usoara cale spre a ajunge CEO a fost prin finante sau marketing si probabil ca acest lucru nu se va schimba nici de acum inainte. Fiecare companie are nevoie de finante si marketing pentru ca acestea mentin legatura cu clientii si aduc banii in organizatie. Departamentele de HR sau IT sunt doar grupuri de suport care ajuta la realizarea obiectivelor companiei", spune Dave Ulrich, prezent saptamana trecuta la conferinta "Parteneriat strategic in perioade de declin economic", organizata de HR Club.
In opinia lui Ulrich exista putine exemple de persoane care au ajuns CEO, lucrand anterior in resurse umane. Ceea ce este important in cazul acestora este faptul ca au tot timpul in vedere faptul ca a fi eficient inseamna sa plasezi oamenii pe joburi care sa se potriveasca. Unul dintre motivele pentru care managerii de resurse umane nu reusesc sa se faca ascultati de catre sefii din companii este faptul ca acestia din urma sunt invatati sa lucreze mai mult cu cifrele, si mai putin cu oamenii.
"Deseori managerii generali nu sunt invatati sa se concentreze pe oameni. De obicei, acestia se focuseaza numai pe cifre si nu inteleg ce anume cauzeaza rezultatele financiare. Oamenii din organizatie sunt in spatele acelor rezultate si ei le sustin de-a lungul timpului", crede Ulrich.
In opinia profesorului, pentru a-i face pe CEO sa se schimbe, managerii de HR trebuie sa le ofere informatii care provin din surse legitime si sa ii faca s