» Reducerile spectaculoase aplicate in aceste zile la preturile autoturismelor noi , care ajung si la 20 mii de euro, au adus nivelul acestora la sume de neimaginat in urma cu un an. Fie ca este vorba despre masini scumpe, de lux, fie ca ne referim la clasele mini si medii, romanii pot acum accede la modele ce le depaseau toate posibilitatile de pana acum.
Campioane absolute in acest sens sunt masinile de lux si SUV-urile, pentru ca regula de baza – "reducerea este cu atat mai mare cu cat este mai scumpa masina" – se pastreaza.
Cu alte cuvinte, cei care au bani vor putea ramane cu si mai multi in buzunar.
Unii producatori dubleaza prima de casare
Mai interesant este faptul ca si cei care nu prea au bani se pot bucura de ceea ce se intampla acum pe piata. Discounturile generoase, la care cei dispusi sa-si abandoneze rablele pot adauga si prima de casare obtinuta in schimbul lor de la stat, au impins o sumedenie de masinute acceptabile sub pragul de 10.000 de euro. Unele au ajuns chiar – cu REMAT cu tot – sa aiba preturi care sa se invarteasca in jurul a 5.000 de euro. Exemplu: Fiat Panda – 5.484 euro, Chevrolet Spark – 5.846, Dacia Sandero – 5.880 euro si renumitul Logan – 5.000 de euro. Unii dealeri ofera chiar si o reducere suplimentara in cazul celor care apeleaza la prima de casare, mergand pana la dublarea acesteia (de exemplu, Ford si Dacia).
Astfel, lista masinilor noi care se vand sub 10.000 de euro a ajuns sa fie lunga cat o zi de post, pe ea inscriindu-se acum si marci precum Nissan si Seat.
Diferenta de curs valutar musca din valoarea promotiei
Nu trebuie insa sa pierdem din vedere faptul ca toate aceste promotii, oricat de mari ar fi, se raporteaza in euro. Acest lucru inseamna ca toata aceasta mobilizare de forte bine intentionate ii avantajeaza cu adevarat pe aceia care isi castiga traiul in val