Costurile anuale de asigurare variază de la 20 la 40 de euro anual
Asigurarea medicală şi cea de accident sunt cele frecvente
Pentru companiile mari şi chiar şi pentru cele mai mici, care achiziţionează pachete de asigurări pentru angajaţi, aceste costuri suplimentare reprezintă de fapt o investiţie pe termen lung, pentru păstrarea şi fidelizarea angajaţilor. În funcţie de necesităţile companiilor, acestea pot opta pentru diferite pachete cu mai multe tipuri de asigurări, cele mai frecvente fiind cele de sănătate, în caz de accident şi în caz de deces în perioada contractuală.
„Planurile de asigurări de sănătate includ spitalizări, intervenţii chirurgicale, fracturi, cheltuieli cu medicamentele, consecinţe estetice şi funcţionale ale accidentelor, dar şi îmbolnăviri grave precum cancer, infarct miocardic, sau nevoia efectuării unui transplant”, spune Diana Sevciuc, director executiv vânzări al BCR Asigurări de Viaţă S. A. Pe lângă acestea, companiile mai pot opta şi pentru planuri de protecţie în cazul incapacităţii temporare a angajatului, pentru planuri de economisire şi pensii pentru acumularea şi investirea primelor de asigurare plătite, pentru fonduri de pensii faculative, deductibile fiscal în limita a 400 de euro anual pentru o persoană, atât pentru angajator, cât şi pentru angajat. Pentru personalul din top management, cu o responsabilitate mai mare, se recurge şi la key persons insurance.
Primele pentru angajaţii tineri sunt mai ieftine
Costurile pentru astfel de pachete sunt calculate în funcţie de sex, vârstă, grupa de risc de muncă din care fac parte membrii grupului asigurat. „Cu cât personalul este mai tânăr, cu atât riscul este mai mic. Totodată, nu se poate compara munca unei persoane care stă la birou şi tastează la calculator cu una care conduce o maşină şi se află toată ziua în trafic. Riscurile sunt difer