Dintr-un consumator foarte putin sensibil la variatiile de pret, cumparatorul roman de produse petroliere a devenit unul extrem de selectiv.
Contextul economic actual a triat de la inceputul anului companiile petroliere, doar cateva reusind sa-si pastreze volumele vandute la acelasi nivel ca anul trecut.
"Consumatorii au devenit foarte atenti la pret, dar sunt interesati si de un cumul de servicii. Decizia de cumparare nu depinde doar de cel mai mic pret la pompa, ci de cel mai mic pret pentru un nivel ridicat al serviciilor", spun reprezentantii MOL Romania, companie care a fost confruntata totusi cu o reducere a volumelor vandute in primele luni ale anului.
In aceeasi situatie se afla si Lukoil, care in prima luna a anului spunea ca reducerea volumelor vandute este de 18%.
Petrom, cea mai mare companie locala, a putut sa reziste socului din piata, compania conservandu-si volumele vandute prin practicarea celui mai mic pret de pe piata. O alta companie care spune ca a reusit sa-si mentina vanzarile este OMV Romania, companie care si-a dezvoltat foarte mult partea de servicii.
"In ultima perioada, consumul de carburant la OMV Romania s-a pastrat la acelasi nivel ca anul trecut, atat in ceea ce priveste benzina, cat si motorina", spun reprezentantii companiei.
Criza a impartit astfel pentru prima data piata petroliera in companii care scad si companii care reusesc sa se mentina, dupa ce foarte multi ani cresterile de vanzari erau ceva comun pentru toti jucatorii.
Pusi in fata acestui context, petrolistii se indreapta catre acele segmente de piata care inca mai au potential de crestere sau care asigura vanzari de volume mari pe o perioada indelungata de timp.
"Vom incerca sa consolidam vanzarile en-gros, dealul recent incheiat cu Lafarge fiind un exemplu pozitiv in acest sens", mai spun reprezentantii MOL Romania. Com