Când facturile se adună, clienţii plătesc târziu şi nu ai bani de salarii, cum rămâi un lider în faţa angajaţilor tăi? Jim Bagnola, renumit trainer internaţional în leadership şi relaţii cu clienţii, explică secretele unui bun lider pe timp de criză, dar şi ce înseamnă malpraxisul în managementul românesc. Printre organizaţiile ai cărior şefi i-a „antrenat” se numără NASA, NATO, Naţiunile Unite şi General Motors, dar şi OMV România, Lafarge, Allianz �
Când facturile se adună, clienţii plătesc târziu şi nu ai bani de salarii, cum rămâi un lider în faţa angajaţilor tăi? Jim Bagnola, renumit trainer internaţional în leadership şi relaţii cu clienţii, explică secretele unui bun lider pe timp de criză, dar şi ce înseamnă malpraxisul în managementul românesc. Printre organizaţiile ai cărior şefi i-a „antrenat” se numără NASA, NATO, Naţiunile Unite şi General Motors, dar şi OMV România, Lafarge, Allianz Ţiriac şi Administraţia Prezidenţială.
Capital: Care sunt principalele calităţi ale unui lider?
Jim Bagnola: Pentru a conduce, ai nevoie de oameni care să te urmeze. Dacă tu crezi că eşti un lider şi nimeni nu te urmează, înseamnă că doar te plimbi. Oamenii se implică atunci când liderii dovedesc că le pasă, sunt competenţi şi demni de încredere. Acestea sunt cele trei calităţi ale unui lider. Dacă oamenii nu au încredere, nu te urmează. Trebuie să fii competent, dar dacă eşti competent şi nu îţi pasă, nimeni nu te urmează. Este o relaţie. Lider este o relaţie, manager înseamnă funcţie.
Capital: Ce sfaturi aveţi pentru cei care vor să fie lideri pe timp de criză?
Jim Bagnola: Primul ar fi să accepte schimbările, nu să se opună lor. Acceptă, pregăteşte-te, schimbarea va veni. Mulţi îşi spun „sper să nu se întâmple asta!” Şi prin schimbare înţeleg orice lucru care nu era în programul meu astăzi, chiar şi traficul. Al doilea ar fi să înţeleagă ec