Reducerea bugetului alocat pentru excursii şi călătorii ar fi prima măsură la care ar apela 60,9% dintre români În cazul în care criza le-ar afecta veniturile, în timp ce 56,6% ar renunţa la obiectele de lux.Potrivit unui studiu realizat de MEDNET şi XPRIMM, iesirile în oraş, hainele şi investiţiile sunt următoarele pe lista economisirii. Nu în ultimul rând, pe lista economisirii sunt prezente şi alimentele.În ceea ce priveste comportamentul de consum pe fondul crizei financi
Reducerea bugetului alocat pentru excursii şi călătorii ar fi prima măsură la care ar apela 60,9% dintre români În cazul în care criza le-ar afecta veniturile, în timp ce 56,6% ar renunţa la obiectele de lux.
Potrivit unui studiu realizat de MEDNET şi XPRIMM, iesirile în oraş, hainele şi investiţiile sunt următoarele pe lista economisirii. Nu în ultimul rând, pe lista economisirii sunt prezente şi alimentele.
În ceea ce priveste comportamentul de consum pe fondul crizei financiare, mai mult de jumătate dintre români (50,6%) vor cumpăra aceleasi produse ca până acum, dar în cantităţi mai mici, în timp ce 31,4% dintre persoanele intervievate susţin că nu îsi vor schimba comportamentul de consum.
Dacă veniturile personale ar fi afectate de criză,cei din provincie ar renunţa în mai mare măsură (59,1%) la obiectele de lux decât cei din Bucureşti, care au înregistrat un procent de 50,7%.
Studiul a fost realizat în perioada 28 ianuarie -10 februarie 2009, prin intermediul interviurilor telefonice. Cercetarea s-a bazat pe două esantioane de tip multistratificat, multistadial si probabilist:
* un esantion de 812 persoane adulte (18 -65 ani inclusiv) pentru Bucuresti
* un esantion de 853 persoane adulte (18 -65 ani inclusiv) pentru restul oraselor cu mai mult de 100.000 locuitori.