Retailerul de produse IT, electronice si electrocasnice Flamingo International (FLA) a anuntat ca bugetul de investitii pentru 2009 este aproape de zero, iar extinderea suprafetei comerciale este momentan oprita. Compania ia in calcul si o scadere cu pana la 20% a afacerilor in acest an.
Reprezentantii Flamingo spun insa ca ar putea deschide cel mult doua magazine noi in acest an, in functie de termenul la care vor fi terminate proiectele comerciale in care vor fi localizate, proiectele fiind angajate in cursul anului trecut.
"Am stopat pentru moment deschiderea de magazine noi si continuam politica inchiderii unitatilor mici. Avem insa mai multe proiecte angajate si poate jumatate dintre ele, poate doua magazine vom deschide. Este la fel de posibil sa nu inaguram niciunul", a spus Dragos Simion, presedintele companiei.
Flamingo a ajuns in 2008 la o suprafata comerciala de 59.000 de metri patrati, in crestere cu 5.000 de metri patrati, iar magazinele de mici dimensiuni ce urmeaza sa fie inchise insumeaza pana la 2% din total.
In 2008, concomitent cu aprecierea suprafetei de vanzare a fost redus numarul de magazine cu 10 unitati, la 114 magazine. Compania a deschis insa 11 magazine Flanco World, a caror suprafata de vanzare este de 37.500 de metri patrati.
"Flanco World ramane pariul nostru, si pe termen mediu spre lung pare cea mai eficienta suprafata de vanzare, chiar daca in perioada curenta magazinele mici, de 500 de metri patrati, s-ar dovedi mai profitabile", a spus Simion.
Pe langa reducerea cheltuielilor adusa de bugetul limitat pentru investitii compania urmareste si reducerea cu 25% a cheltuielilor operationale pentru mentinerea nivelului vanzarilor din magazine si consemnarea de profit net.
In 2008 Flamingo a raportat o cifra de afaceri de 203 mil. euro, plus 16% fata de anul anterior, si pierderi nete de 10 milioane