Vecinii noştri reduc preţurile cu 10-20%, în timp ce hotelierii români se mai gândesc şi stau la mila tichetelor.
Litoralul bulgăresc va atrage şi în acest an mare parte din turiştii români: hotelierii vecini nu ţin cu dinţii de tarife şi oferă reduceri de 10-20% faţă de cele practicate anul trecut. În plus, copiii vor beneficia de mai multe facilităţi.
În România, un singur lanţ hotelier a luat până acum această măsură. Operatorii de la noi se tem că bulgarii vor lua din nou crema turiştilor români, dar scad preţurile doar dacă nu au de ales. Singura salvare rămân tichetele de vacanţă, care ar putea asigura litoralului autohton un număr confortabil de clienţi. O bătălie a preţurilor ar fi însă pierdută pentru români - dacă o săptămână la Sunny Beach, în hotel de patru stele cu all inclusive, costă 380 de euro, la Mamaia acelaşi pachet ajunge la 420 de euro.
Târgul Internaţional de la Berlin i-a convins pe bulgari că trebuie să se zbată pentru fiecare turist. „După reducerea tarifelor, următorul pas este negocierea pentru extinderea sistemelor de early booking până în luna mai”, a afirmat, pentru EVZ, Hristo Galbachev, membru în consiliul director al Asociaţiei Touroperatorilor din Bulgaria. Potrivit acestuia, la nivel guvernamental au loc acum discuţii despre oferirea unor facilităţi companiilor care organizează curse charter spre Bulgaria. Măsurile de criză ale bulgarilor se încheie cu plata a jumătate din tariful de vacanţă pentru cel de-al doilea copil, în timp ce primul are gratuitate.
Ajutorul vine cu tichete
Dintre hotelierii de pe litoralul autohton, numai Perla Majestic a anunţat tarife reduse. „Am decis să scădem preţurile cu 10%, pentru a-i încuraja pe turişti să-şi petreacă vacanţele pe litoralul nostru”, declară Nicolae Buzdun, directorul complexului Perla Majestic. Potrivit acestuia, turi