Încă şase mari proiecte vor mai fi lansate pe piaţa locală a spaţiilor comerciale în acest an. În ciuda condiţiilor economice dificile, segmentul de retail îşi continuă expansiunea prin lansarea altor 240.000 de metri pătraţi de suprafaţă construită. Astfel, proiectele propuse spre livrare în cursul acestui an în Bucureşti sunt AFI Cotroceni Park cu o suprafaţă de 75.000 metri pătraţi, Sun Plaza cu 76.000 metri pătraţi, Grand Arena Mall cu 50.000 metri pătraţi, prima fază din Mega Designer Outlet şi finalizarea recentă a extinderii Plaza România cu 6.000 metri pătraţi.
Tot în 2009 va fi lansat şi primul centru comercial cu branduri exclusiv de lux, Cocor Luxury Store, cu o suprafaţă de 10.000 metri pătraţi, conform unui studiu al companiei de consultanţă imobiliară BNP Paribas Real Estate. Odată cu finalizarea acestor proiecte competiţia va deveni puternică, în special în zona de sud a Bucureştiului, unde vor funcţiona trei mall-uri, City Mall, Grand Arena Mall şi Sun Plaza Mall. O situaţie similară va exista şi în vest, unde într-un perimetru relativ restrâns vor fi concentrate trei centre comerciale importante: Plaza România, Liberty Center şi AFI Cotroceni Park.
Competiţie acerbă între mall-uri
În zona de vest va exista o competiţie ridicată şi pe alte segmente. La ieşirea către autostrada A1 sunt amplasate două parcuri de retail, Militari Shopping Center şi West Park, ce formează o aglomerare comercială, potrivit reprezentanţilor BNP Pribas Real Estate.
Raportul mai arată că în viitorul apropiat vor fi încurajate noile tipuri de spaţii, precum parcurile comerciale şi centrele multi-brand, de tip outlet. De asemenea, având în vedere contextul economic actual, se estimează că reţelele de magazine tip discount vor fi atractive pentru clienţi.„Tendinţa creşterii numărului de spaţii stradale disponibile va con