Reţeaua de drumuri din Olt dă bătăi de cap tuturor participanţilor la trafic. Faptul că arterele rutiere judeţene sunt un dezastru este recunoscut chiar de preşedintele Consiliului Judeţean Olt, Paul Stănescu. Acesta a admis că „nu avem un tronson de drum judeţean bun de la un capăt la altul, ci numai porţiuni scurte reabilitate“. El vrea să schimbe politica în privinţa modului în care se alocă banii pentru infrastructura rutieră şi susţine că în mandatul său refacerea drumurilor se va efectua pe toată lungimea lor şi nu doar pe porţiuni. În prezent, potrivit lui Stănescu, din cei 1.022 de kilometri de drumuri judeţene din Olt, 300 km sunt balastaţi. Preşedintele CJ Olt susţine că situaţia se va schimba radical la finalul mandatului său, pentru că „fără infrastructură rutieră nu avem nimic“, iar drumurile sunt un punct prioritar pe agenda sa.
Mai rea decât situaţia şoselelor judeţene este însă cea a celor comunale, care se întind pe 630 de kilometri. „Dacă la cele judeţene avem şi porţiuni reabilitate, la cele comunale nici vorbă. S-au mai făcut investiţii, dar insuficiente, pentru că sunt prea multe probleme de rezolvat la această categorie“, a adăugat preşedintele CJ Olt.
Reabilitări cu bani europeni
Acesta susţine că singurele soluţii pentru îmbunătăţirea infrastructurii rutiere o reprezintă proiectele care pot beneficia de finanţare europeană, iar CJ Olt a făcut paşi importanţi pentru atragerea banilor UE, pentru că a semnat deja două contracte, în valoare de aproximativ şapte milioane de euro, pentru reabilitarea a 40 de kilometri de drumuri judeţene. Este vorba de un contract de şase milioane de euro pentru refacerea în termen de doi ani şi jumătate a DJ 604, pe o distanţă de 38 de kilometri, între Cilieni, Vişina Nouă, Vădastra şi Bucinişu, şi de unul de 1,5 milioane de euro, semnat chiar săptămâna trecută, pentru „reabilitarea şi