Matanya Schwartz, directorul general al Strauss Romania, companie care isi disputa primul loc pe piata cafelei cu Kraft Foods, sta cu ochii pe piata pentru achizitii si spune ca grupul are disponibili 300 de milioane de dolari pentru preluari de companii.
"Una dintre oportunitatile pe care le vedem in contextul actual este achizitia unor companii care acum sunt mai ieftine decat erau inainte de criza. Piata romaneasca este si ea pe lista, analizam toate optiunile la nivel local. Daca Kraft va vinde divizia de cafea din Romania, o vom cumpara noi", spune zambind Schwartz, care conduce un business de 70 mil. euro in Romania.
Piata de profil, estimata la 250 mil. euro, este dominata de companiile multinationale Strauss, Kraft si Nestle, singurul producator roman fiind Cafea Fortuna, cu vanzari anuale in jurul a 20 mil. euro. Compania este detinuta de Constantin Moroianu, iar directorul general, Dan Lazarescu, afirma ca acesta nu ia in calcul vanzarea businessului, cu toate ca de-a lungul timpului mai multi investitori s-au aratat interesati de preluarea companiei.
"Businessul de baza al grupului nostru este procesarea cafelei, ceea ce ne face foarte putin vulnerabili in fata turbulentelor din economie. Avem aproximativ 300 de milioane de dolari disponibili pentru achizitii de companii pe pietele pe care activam", precizeaza Schwartz.
Grupul Strauss este liderul pietei de cafea din Israel, tara sa de origine, si activeaza in prezent in 19 tari, printre care se numara si Bulgaria, Republica Moldova, Ucraina, Polonia sau Rusia.
Preluarea unui competitor ar permite companiei sa-si accelereze cresterea cotei de piata in Romania, pe o piata pe care consumul de cafea stagneaza.
Anul trecut, compania a demarat rebrandingul cafelei Elita, care a devenit Doncafe, tinta fiind repozitionarea Strauss pe segmentul premium al pietei locale. @N