Retelele germane Hornbach si Obi finalizeaza in urmatoarea luna investitii de peste 30 mil. euro in extinderea la nivel local prin inaugurarea a trei magazine in Brasov, Pitesti si Arad, primele deschideri din retailul de bricolaj din acest an. Cele trei unitati vor avea un numar total de 400-500 de angajati.
Hornbach va deschide saptamana viitoare magazinul din Brasov care este prima sa unitate din afara Capitalei si a treia din retea. Magazinul are o suprafata de vanzare de 24.000 de metri patrati si este situat pe un teren achizitionat de companie in anul 2006. Investitia in aceasta unitate poate fi estimata la 20-30 mil. euro.
La randul sau, Obi, cel mai nou jucator din retailul local de bricolaj, va inaugura in aprilie doua magazine la Pitesti si Arad, prin investitii de circa 5 mil. euro in amenajarea fiecarui spatiu. Cele doua unitati sunt in spatii inchiriate.
Obi, divizie a grupului Tengelemann, opereaza in prezent doua unitati in orasele Bucuresti si in Oradea si vrea sa deschida in acest an alte cinci magazine. Retailerul si-a facut intrarea in Romania la finele lunii noiembrie a anului trecut. Reprezentantii companiei au anuntat la acea data ca Obi are resurse de 50 mil. euro pentru dezvoltarea unei retele de 10 magazine in Romania.
Cele mai mari retele de pe piata de profil sunt in prezent Praktiker, Bricostore si Dedeman. Acestea au anuntat si ele investitii in expansiune in acest an, cu un ritm de 3-5 unitati pe retea. Retelele internationale de magazine de bricolaj active in Romania planificau in 2008 finalizarea unor investitii cumulate de circa 250 mil. euro in extindere in acest an, in crestere fata de valoarea de 170 mil. euro realizata in perioada anterioara.
Astfel, cei sase retaileri internationali activi la nivel local ar putea deschide anul acesta intre 21-24 de magazine, fata de 16 cate au inaugurat in 20