Excursiile si calatoriile ar fi segmentul de unde ar taia din cheltuieli cei mai multi dintre romani - 60,9%, in cazul in care criza le-ar afecta direct veniturile, potrivit unui studiu realizat de Mednet Marketing Research Center in parteneriat cu Media XPRIMM. Obiectele de lux sunt pe locul doi in clasamentul reducerii de buget, circa 57% dintre romani fiind dispusi sa renunte la cheltuielile pentru aceste bunuri. Iesirile in oras, hainele si investitiile sunt urmatoarele pe lista economisirii, pe ultimul loc clasandu-se alimentele. In ceea ce priveste comportamentul de consum, jumatate dintre romani vor cumpara aceleasi produse ca pana acum, dar in cantitati mai mici, in timp ce aproximativ 10% vor cumpara produse mai ieftine, dar in aceeasi cantitate. Aproape un sfert din cei intervievati sustin ca nu isi vor modifica comportamentul de consum. Sondajul a fost realizat pe un esantion de 812 persoane din Bucuresti, cu varsta cuprinsa intre 18 si 65 de ani, si un esantion de 853 de persoane din provincie.
Excursiile si calatoriile ar fi segmentul de unde ar taia din cheltuieli cei mai multi dintre romani - 60,9%, in cazul in care criza le-ar afecta direct veniturile, potrivit unui studiu realizat de Mednet Marketing Research Center in parteneriat cu Media XPRIMM. Obiectele de lux sunt pe locul doi in clasamentul reducerii de buget, circa 57% dintre romani fiind dispusi sa renunte la cheltuielile pentru aceste bunuri. Iesirile in oras, hainele si investitiile sunt urmatoarele pe lista economisirii, pe ultimul loc clasandu-se alimentele. In ceea ce priveste comportamentul de consum, jumatate dintre romani vor cumpara aceleasi produse ca pana acum, dar in cantitati mai mici, in timp ce aproximativ 10% vor cumpara produse mai ieftine, dar in aceeasi cantitate. Aproape un sfert din cei intervievati sustin ca nu isi vor modifica comportamentul de con