Santierul Naval STX RO Offshore Tulcea (fostul Aker Tulcea), controlat de grupul sud-coreean STX Shipbuilding, si-a bugetat pentru acest an o cifra de afaceri in crestere cu 4,8% fata de cea din 2008, la nivelul de 147 mil. euro.
Afacerile companiei s-au majorat si anul trecut cu 11,2%, ajungand la 140,3 mil. euro (516,3 mil. lei).
"In 2008 am vandut 14 nave, iar pentru acest an avem inca 14 nave in plan, dar cu un tonaj mai mare. De asemenea avem si pentru anul 2010 un numar de 9 comenzi, dar nu suficient sa acoperim intreaga capacitate. Pentru anul 2009 si primul trimestru din 2010 avem acoperita integral capacitatea de productie. Mai mult, pe anumite perioade de timp avem nevoie peste capacitate de aproximativ 1.000 de subcontractori", spune Tudorel Topa, directorul general al STX RO Tulcea, care a venit la conducerea santierului naval la inceputul acestui an.
Schimbarea managementului companiei a avut loc in contextul in care firma STX Europe, parte a grupului sud-coreean STX, a preluat la jumatatea lui 2008 constructorul naval norvegian Aker Yards, aflat in dificultate.
Santierul naval din Tulcea a inregistrat anul trecut pierderi, dupa doi ani in care se mentinuse pe profit, din cauza preturilor in crestere la materiile prime si costurile ridicate cu forta de munca. In 2007, compania raportase un profit net de 7,5 mil. lei (circa 2 mil. euro).
"Anul 2009 este cel mai critic pentru ca am inceput cu acest handicap financiar. Si noi avem probleme financiare ca si toate companiile pe aceasta perioada de criza, create in primul rand de pierderile avute pe anul 2008 si apoi de relatia cu bancile care automat este deteriorata de acestea", spune Topa.
El a mai precizat ca cifrele pe anul trecut nu sunt finalizate, pierderile putand fi acoperite printr-un sprijin sub forma unor avansuri primite de la clientii din Norvegia.
"Ca sa